Co způsobuje opotřebení brzd. systému?
CO ZPŮSOBUJE OPOTŘEBENÍ
PRVKŮ BRZDOVÉHO SYSTÉMU?
1. BRZDOVÉ DESTIČKY
Třením brzdových detiček o brzdový kotouč se při brzdění vyvíjí značné teplo, při opakovaném brzdění může vzniknout teplota až 800 °C!
Materiál destiček je měkčí než materiál, ze kterého jsou
vyrobeny kotouče, opotřebovává se tedy rychleji.
Opotřebované destičky mohou způsobit
poškození brzdového kotouče. Při prudkém
brzdění riskujete ztrátu kontroly nad vozidlem
INTERVAL KONTROLY
Stav destiček nechte pravidelně kontrolovat.
Nechte je vyměnit jakmile je tloušťka materiálu menší
než 2 mm.
2. BRZDOVÉ KOTOUČE
Při brzdění jsou velmi namáhány. Na jejich stavu závisí
účinnost destiček. Mohou se deformovat, popraskat nebo
zoxidovat.
INTERVAL KONTROLY
Jejich minimální tloušťku předepsanou výrobcem vozidla
nechávejte kontrolovat při každé výměně destiček.
3. BRZDOVÁ KAPALINA
Opotřebovaná kapalina může snížit účinnost brzdění
nebo způsobit únik z hydraulického okruhu, což může být
příčinou případné poruchy.
Nežádoucí vlastností je absorbce vlhkosti vlivem střídání teplot v brzdovém okruhu.
Kontrolka na palubní desce
Vás informuje v případě nedostatečného množství brzdové
kapaliny.
INTERVAL KONTROLY
Brzdovou kapalinu nechte vyměnit alespoň jednou za
2 roky nebo každých 40 000 či 60 000 km od data
prvního uvedení do provozu Vašeho vozidla. Je to
nezbytné.